Tuesday 16 August 2011

Teksi oh teksi.



Teksi... salah satu pengangkutan awam yang amat penting di malaysia.. dengan adanya teksi ini kita mudah untuk ke mana2 destinasi yang di tuju dengan lebih selesa. Tetapi adakah anda tahu.. ade diantara pemandu2 teksi ini kurang berdisiplin diatas jalan raya.. (xdok civik) huh!

Mengikut pengalaman aku la kn.. sering kali sku tengok pemandu2 teksi ini.. bila orang beratur panjang untuk bayar tol ade je yang x sabar pontong Q.. angin btol aku.. tp dy dengan muke slamber dy je wat cm x bersalah... huhu... Aku nk cite ckit.. pernah skli sbuah teksi ni nak potong barisan di hadapan aku.. jangan harap la aku nk bg.. aku pon rapat kn sdikit kate ku dengan harapan xnk bagi dia masuk... TAPIIII......dengan selambernye dia menghimpitkan katenye untuk masuk sehinggakn terlanggar cermin sisi kate aku...

      Perrrhhh!!! kurang aja btol! teksi tu... klu la dalam kate aku ni ade ape2 boleh dibaling memang aku da baling kat kate dia tu kalau ikutkn ati mara aku ni...(nasib baek xde..haha). Memandangkan aku sayang sangat dengan awek yang aku pandu ni..terpaksa la aku bagi laluan...X sampai staon lagi beb, calar plak dia nt.. (kate aku la..)
     
    Lagi satu aku nk bagitau... jangan la korang accident dengan teksi, memang amat menyusahkan..mengikut pengalaman saya la kan..he.. bnyak pglmn aku ea.. klu kita terlibat dalam kemalangan yang melibatkn teksi, walaupun kita x bersalah..kita terpaksa klaim mengunakan insuran kita sendiri.. Bak kata SC tmpat aku hantar kereta untuk dibaiki.. memang susah untuk klaim atas insurans teksi tersebut.. haha.. ape sebabnya??? cukup la untuk arini.. aku sambung nanti jela ea.. bukan nk menyalahkn semua teksi.. hanya segelintir sahaja... bak kate pepatah orang lama.. Jangan kerana nila setitik, abis susu sebelanga.. wasalam...

(Bacela karangan aku ni ye.. da lame x wat karangan.. :p )

No comments:

Post a Comment

SEMBANG